Projekt trwa od
końca maja do końca listopada z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych. W projekcie
tym uczestniczą chętni uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum.
Projekt ma na
celu zwrócenie uwagi na zastosowanie matematyki w życiu codziennym, a przede
wszystkim w banku.
Odbyły się już dwa spotkania w szkole, podczas których
uczniowie przygotowują własne gry dydaktyczne związane z procentami - planszowe
i terenowe.
Złożyliśmy również wizytę w placówce mBanku w Rzeszowie, aby poznać
"od wewnątrz" funkcjonowanie banków. Dyrektor, Pan Krzysztof Janik
bardzo szczegółowo opowiedział uczestnikom, jak funkcjonuje bank, co to są
lokaty oszczędnościowe, kredyty i rodzaje kredytów, kapitalizacja odsetek,
rachunki oszczędnościowe, karty kredytowe oraz licznych ciekawostkach, w tym
także o pracy bankowca.
W podziękowaniu uczniowie otrzymali pamiątkowe
pendri`vy, a uczestnicy odwdzięczyli się własnoręcznie wykonanym logo metodą quillingu.
Na podstawie
danych uzyskanych w trakcie tej wizyty uczniowie stworzą symulację w Excelu
odnośnie wzrostu oszczędności w czasie. Ponadto w trakcie trwania projektu
uczniowie utworzą prezentację multimedialną na temat "Bank w oczach
nastolatka".
Podczas zajęć uczestnicy projektu będą rozwiązywać nietypowe zadania matematyczne i utworzą autorski zbiorek zawierający zadania praktyczne związane z procentami oraz testy dla uczniów młodszych, jak również opracują słownictwo dotyczące bankowości.
Przeprowadzenie licznych konkursów oraz utworzenie gry dydaktycznej "Jaki to procent?" umożliwi uczniom rozwijanie zainteresowań poznawczych, rozbudzanie ciekawości oraz kreatywności, a także zaspokajanie ciekawości świata. Podsumowaniem projektu będzie konkurs "Procenty w życiu codziennym na wesoło", w którym uczestnicy będą walczyć o tytuł "Mistrza Procentów".
Na okres wakacji "zawieszamy" nasze spotkania, ale od września ruszamy "pełną parą":))
Koordynator projektu
Wiceprezes Stowarzyszenia WiR-KOPERNIK
W instalacji paneli słonecznych pomogli mi fachowcy z elektroSłonecznych, naprawdę polecam.
OdpowiedzUsuń